سیاسی بازار

راستش امشب می خواستم در مورد دل حرف بزنم در مورد دل خودم که هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند در مورد اون دلی که شاعر در مورد میگه یک قطره فتاد و نامش دل شد ولی خوب قبل از اینکه بیام و پای میزم بشینم داشتم آت وآشغالارو جمع می کردم که یک برگ کاغذ نظرمو جلب کرد روش با خطی درشت نوشته بود مرگ بر آفریقا حالا چرا من که نفهمیدم ! میتونید حدس بزنید چی بود؟ یه برگه تبلیغاتی متعلق به یکی از کاندیدا های نمایندگی مجلس بود که کلی شعار و چیزهای جالب!توش نوشته بود وقتی خوندمش کلی خندم گرفته بود از یه طرف هم کلی به حال خودمون (مردم ایران) متاسف شدم این شد که تصمیم گرفتم فعلا که جو ، جو سیاسیه این مطالب رو بنویسم:

این آقا (کاندیایی که عرض کردم )تحت عنوان «اطلاعیه شماره یک» یک بیوگرافی درمورد خود ش وکارهای درخشانی! که انجام داده نوشته و بعد هم اهدافش روکه اگه کسی درجریان اصول و اساس حکومت ایران نباشه و از خارج وارد ایران بشه و اینارو بخونه فکر میکنه که قراره ایشان پادشاه ایران بشند تا نماینده مجلس البته این مختص ایشان نیست بلکه اکثر قریب به اتفاق نامزدهای نماینگی اینگونه اند!!

من هم تعدادی از اونارو برای شما بازگو می کنم :

1-     ایجاد فوری راهکار فوری مذاکره با ایالت متحده آمریکا

2-     بررسی فوری لغو ممنوعیت استفاده از آنتن ماهواره

3-     حل معضل فساد و فحشا با تشکیل سازمان عفاف در سراسر کشور

4-     انتصاب کلیه مدیران کشور فقط بر اساس مدرک تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظر و تجربه شایستگی کامل

5-     طرح اساسی ایجاد آبراه شمال جنوب که از مسیر حوزه رودخانه های دریای خزر تا حوزه دریای عمان و خلیج فارس انجام خواهد شد که باعث تغییرات وسیع آب و هوایی در ایران ، افغانستان و پاکستان خواهد شد و 35% خاک کشور که کویر بیابان است آباد خواهد شد!!! ( باید به عرض برسانم که طبق گفته و تحقیقات وسیع هواشناسی و سازمانهای مرتبط این کا غیر ممکن است زیرا شرایط آب و هوایی و اقلیمی و خاک کویر که شوره زار است این امکان را نمی دهد تازه اگر هم بشود میدانید چه هزینه ای دارد؟! حالا این آقا چطور این کا رو می خواد انجام بده؟!)

6-     حذف کنکور سراسری و تعیین معدل کل سنوات تحصیل به صورت 85% و امتیاز و امتحان ورودی در رشته تحصیلی متقاضی 15%.(عجب!!!)

تازه این نصف آنچه که نوشته بود هم نیست حالا قضاوت با شما!

از همه اینا که بگذریم ... امروز چه انفجاری شد صداش از نیشابور که با مشهد 100 کیلومتر فاصله داره اومد من که خواب بودم از خواب پریدم فکر کردم زلزله شده نزدیک بود بزنم بیرون واقعا وحشتناک بود حالا حسابشو بکنید مردم اون اطراف چه بلیی سرشون اومده شرط می بندم کلیشون موجی شدن تا زه اگه زنده مونده باشن جالبه که واگن ها دو استگاه رو خیلی راحت رد کردن هیچ کس هم کاری نکرده!!! واقعا تو ایران ما باید حتما یه اتفاقی بیافته بعد همه به فکر می افتن مثل همین زلزله بم...

عید شما مبارک

سلام به همه عید غدیر رو خواستم به همه تبریک بگم به خصوص سید ها در ضمن عیدی ما یادتون نره پیشنهاد می کنم در راهپیمایی مسخره فرا هم شرکت نکنید تعطیلات هم خوش بگزده فعلا بای 

دیوانه

گفت با زنجیر شبی دیوانه ای:
 عاقلان پیداستُُ کز دیوانگان ترسیده‌اند
من بدین زنجیر آرزیدم که بستندم به پای
 کاش می‌پرسید کس، کایشان به چند ارزیده‌اند
دوش سنگی چند پنهان کردم اندر آستین
 ای عجب! آن سنگها را هم زمن دزدیده‌اند
سنگ می‌دزدند از دیوانه، با این عقل و رای
 مبحث فهمیدنیها را این چنین فهمیده‌اند
عاقلان با این کیاست عقل دور اندیش را
 در ترازوی چو من دیوانه‌ای سنجیده اند
از برای دیدن من ، بارها گشتند جمع
 عاقلند، آری چو من دیوانه کمتر دیده‌اند
جمله را دیوانه نامیدم چو بگشودند در
 گر بدست، ایشان بدین نامم چرا نامیده اند؟
کرده‌اند از بی هشی بر خواندن من خنده‌ها
 خویشتن در هر مکان و هر گذر رقصیده اند
من یکی آیینه‌ام، کاندرمن این دیوانگان
 خویشتن را دیده و  بر خویشتن خندیده اند
آب صاف از جوی نوشیدم، مرا خواندند پست
 گرچه خود خون یتیم و پیرزن نوشیده اند
خالی از عقلند سرهایی که سنگ ما شکست
 این گناه از سنگ بود، از من چرا رنجیده‌اند
به که از من باز بستانند و زحمت کم کنند
 غیر از این زنجیر، گر چیزی به من بخشیده‌اند
سنگ در دامن نهندم تا در اندازم به خلق
 ریسمان خویش را با دست من تابیده‌اند
ما نمی‌پوشیم عیب خویش اما دیگران
 عیبها دارند و از ما جملگی پوشیده‌اند
ننگها دیدیم اندر دفتر و طومارشان
 دفتر و طومار ما را زان سبب پیچیده‌اند
ما سبک باریم، از لغزیدن ما چاره نیست
عاقلان با این گران سنگی چرا لغزیده اند؟
------------------------------------
*پروین اعتصامی

مبارک باشد

نمی دونیم پاقدم کدوم یکی از برو بچ جدیدیکه حدود یک ماه پیش به این سرور پیوستن بد بوده که باعث حک شدن! این بلاگاسکای شده شاید خودم؟! به هر حال به سلامتی راه افتاد مبارک باشه!