دوستی با خدا

چنان چه گناه نابخشودنی مرتکب شده باشم، چگونه می توانم خود را ببخشم؟ هیچ گناه نا بخشودنی وجود ندارد. و هیچ خلافی خارج از گنجایش من نیست، حتی سخت ترین ادیان این را به شما می آموزند. ممکن است ادیان گوناگون بر سر راه و روش توبه هم رأی نباشند. اما تمامی آن ها بر این که در این مورد، راه و روشی وجود دارد، توافق دارند.

راه چیست؟ هنگامی که خلاف های من برای خودم بخشودنی نیست، چگونه می توانم طلب بخشایش کنم. فرصت بخشایش ، خود به خود و در آن هنگام که مرگ خوانده می شود... برای تو فراهم می آید. باید درک کنی که بخشایش، یعنی این آگاهی که تو و دیگران یکی هستید و درک این نکته که تو با همه از جمله من یکی هستی.

این تجربه را بی درنگ پس از مرگ، پس از آن که بدن خود را ترک کردی، خواهی داشت. تمامی ارواح این حس یگانگی را به جالب ترین شیوه تجربه خواهند کرد. به آن ها اجازه داده می شود تمامی لحظات زندگی ای را که پشت سر گذاشته اند، سپری کنند، و آن را نه تنها از دیدگاه خود بلکه از دیدگاه تمامی افرادی که آن لحظه برای آنها مؤثر بوده است، تجربه کنند.

آن ها هر اندیشه ای را دوباره می اندیشند، هر واژه ای را دوباره بیان می کنند، هر کاری را دوباره انجام می دهند و اثر آن را بر تمامی افراد ذی نفع تجربه و احساس می کنند. درست همانند این که خود، همان شخص دیگر هستند؛ که البته هستند. آن ها تجربه می کنند که دیگران هستند.

آن چه تو توصیف کردی به جهنم شبیه است. محلی برای شکنجه و عذاب به صورتی که ابداع کرده اید ، وجود ندارد...اما همگی شما اثر ، پیامد و نتیجه انتخاب ها و تصمیم های خود را تجربه خواهید کرد. این برای رشد است، نه بر قراری عدالت. این روند تکامل است ، نه کیفر خداوندی.

به هنگام مرور زندگی, هیچ کس تو را قضاوت نمی کند. بلکه این امکان را می یابی تا آن چه را که تمامیت تو در هر لحظه تجربه کرده است، تجربه کنی و به تجربه محدودی از تو که در بدن کنونی ات سکنی دارد، اکتفا نکنی؛ به هر صورت باز هم دردناک به نظر می رسد.

چنین نیست تو درد نخواهی کشید، فقط آگاهی را تجربه خواهی نمود. تو عمیقاً نسبت به تمامیت هر لحظه و آن چه که در بر داشته است، آگاه و با آن هماهنگ خواهی شد؛ این دردناک نیست بلکه روشنگر است. اما اگر درد وجود نداشته باشد، چگونه می توانیم دردی که ایجاد کرده ایم و آسیبی که رسانده ایم, جبران کنیم؟

خداوند مایل نیست مکافات کند... خداوند مایل است تو را به پیش براند. راهی که می پیمایی، مسیر تکامل است, نه بن بست جهنم. هدف آگاهی است, نه مکافات.

---------------------------------------------------

کتاب: دوستی با خدا
نیل دونالد والش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد