ترفند

چند روزی بود که وبلاگ رو آپدیت نکرده بودم البته خیلی  دلم می خواست ولی خوب این سرعتها که برای آدم حالو حوصله نمی زاره (مخصوصا حالا که با برکت وجود MyDoom کلا باید ISP های تو ایران بساتشونو جمع کنن چون تو ایران ما تنها چیزی که مهم نیست کیفیت و امنیته) که اصلا کانکت بشی چه برسه به آپدیت کردن این شد که دیگه امشب دلم رو به دریا زدم و کانکت شدم البته با بدبختی فراوان خواستم آنتی ویروسمو آپدیت کنم که 5-6بار تازه با وجود نرم افزار  connection make Alive دی سی شدم تو این گیرو ویر شد که دیگه این وبلاگ رو اپدیت کردم . زیادی  گفتم نه!

امشب به سرم زد یه ترفند جالب یادتون بدم البته من کوچکتر از اونیم که بخوام چیزی یاد کسی بدم ولی خوب حالا میگم شاید تا حالا نشنیده باشید :

حتما اسم Worm Blaster رو شنیدین که قبل از MyDoom رکورد دست اون بود این کرم خیلی خطرناک نیست فقط سیستم رو Reset میکنه کسانیکه به این کرم مبتلا بودن میدونند من چی میگم به این صورت که شما دارید با کامپیوترتون کار می کنید و یکدفعه یه پنجره مبنی بر این اینکه سیستم شما در حال Reset شدنه فعال میشه و به شما 60 ثانیه فرصت میده که کارهاتونو Save کنید، مایکروسافت برای مقابله با این کرم طبق معمول همیشه تو اوج جولان دهی این کرم یه Patch داد که از سایت اون قابل دریافت بود و کاربران می تونستند اونو بگیرند و با نصب اون روی ویندوزشون از شر این کرم خلاص بشن حالا که مدتیه از این قضیه گذشته فکر نمی کنم هنوز این Patch قابل دریافت باشه و اگر هم باشه احتمالا باید از طریق Update ویندوز به اون رسید اما یه راه دیگه هم برای جلوگیری از Reset کردن سیستم بوسیله این کرم هست و اون اینه که تو اون 60 ثانیه ای که به شما برای ذخیره کارهاتون فرصت میده Command Prompt Dos رو باز کنید ( میتونید اونو از منوی Start یا تایپ کلمه Command از طریق گزینه Run باز هم ازطیق Start Menu باز کنید) و عبارت shutdown –a رو تایپ کنید پنجره ای که باز شده بود و سیستم رو Reset می کرد بسته میشه و دیگه تا سیستم رو خاموش نکنید یا Reset نکنید فعال نمیشه من پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتری در مورد دستور Shutdown از سویچ /? مقابل دستور بدون –a استفاده کنید یعنی shutdown /? برای مقابله با ویروس MyDoom هنوز من که راهی پیدا نکردم بهترین راه استفاده از Patch خود مایکروسافته و بروز نگه داشتن آنتی ویروس، راستی داشت یادم می رفت Worm blaster فقط در ویندوزهای NT به بالا کار میکنه پس کسانیکه از ویندوز 98 یا Me استفاده می کنند نباید نگران باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
دختر کوچولو جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:49 ق.ظ http://talkho-shirin.blogsky.com

موفق باشی.....پیش منم بیا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد